Tuesday 29 September 2009

SOFTWARE CINTA KASIH

Insya Allah kali ini ana ada sedikit perkongsian untuk sahabat2,satu software yang sangat bernilai yang tak boleh dibeli dimana-mana kedai computer,kenapa?kerana tidak ada dijual dimana mana kedai computer.dan inilah satu-satunya software yang copyrightnya memang pure hakmilik Islam.tapi cara nak menginstalnya agak susah ,ini telah terbukti kerana telah ramai cuba menginstalnya tapi tidak Berjaya.tetapi ramai juga yang Berjaya. Ingin Berjaya seperti mereka jom ikuti steps yang telah diberikan oleh customer service ini kepada pelanggannya:


Linx-Lunx : Ya, ada yang boleh saya bantu?

Pelanggan : Baik, setelah saya pertimbangkan, saya ingin menginstal cinta kasih. Bolehkah encik memandu  saya menyelesaikan prosesnya?

Linx-Linux : Ya, insyaAllah saya dapat membantu awak. Awak sedia melakukannya?

Pelanggan : Baik, saya tidak mengerti secara tekniknya, tetapi saya bersedia untuk menginstalnya sekarang. Apa yang harus saya lakukan terlebih dahulu?

Linx-Linux : Langkah pertama adalah membuka HATI awak. Tahukan awak di mana HATI awak?

Pelanggan : Ya, tapi ada banyak program yang sedang aktif. Apakah saya tetap boleh menginstalnya sementara program-program tersebut aktif?

Linx-Linux : Program apa saja yang sedang aktif?

Pelanggan :Sebentar, saya lihat dulu, Program yang sedang aktif adalah SAKITHATI.EXE, MINDER.EXE, DENDAM.EXE dan BENCI.COM.

Linx-Linux : Tidak mengapa. CINTA-KASIH akan menghapuskan SAKITHATI.EXE dari sistem operasi awak . Program tersebut akan tetap ada dalam memori awak, tetapi tidak lama kerana akan tertimpa program lain. CINTA-KASIH akan menimpa MINDER.EXE dengan modul yang disebut PERCAYADIRI.EXE. Tetapi awak harus mematikan BENCI.COM dan DENDAM.EXE. Program tersebut akan menyebabkan CINTA-KASIH tidak terinstal secara sempurna. Dapatkah awak mematikannya?

Pelanggan : Saya tidak tahu cara mematikannya. Dapatkah encik memandu saya?

Linx-Linux :Dengan senang hati. Gunakan Start menu dan aktifkan MEMAAFKAN.EXE. Aktifkan program ini sekerap mungkin sampai BENCI.COM dan DENDAM.EXE terhapus.

Pelanggan : OK, sudah. CINTA-KASIH mulai terinstal secara otomatik apakah ini wajar berlaku?


Linx-Linux : Ya, awak akan menerima pesanan bahwa CINTA-KASIH akan terus diinstal kembali dalam HATI awak. Apakah awak melihat message tersebut?

Pelanggan : Ya. Apakah sudah selesai terinstal?

Linx-Linux : Ya, tapi ingat bahawa awak  hanya punya program dasarnya saja. awak perlu mulai menghubungkan HATI yang lain agar dapat meng-upgrade-nya.

Pelanggan : Oops. Saya mendapat message error. Apa yang harus saya lakukan?

Linx-Linux : Apa messagenya?

Pelanggan : ERROR 412 - 'PROGRAM NOT RUN ON INTERNAL COMPONENT'. ertinya?

Linx-Linux : Jangan kuatir, itu masalah biasa. Ertinya, program CINTA-KASIH diset untuk aktif di HATI eksternal tetapi belum boleh aktif dalam HATI internal awak. Ini adalah salah satu kerumitan pemprograman, tetapi dalam istilah non-teknik ini bererti awak harus men 'CINTA-KASIH'-di mesin awak sendiri sebelum
men'CINTA-KASIH'-di orang lain.


Pelanggan : Lalu apa yang harus saya lakukan?

Linx-Linux : Dapatkah awak klik pulldown direktori yang disebut 'PASRAH'?


Pelanggan : Ya, sudah.

Linx-Linux : Bagus. Pilih file-file berikut dan salin ke direktori 'MYHEART' MEMAAFKAN- DIRISENDIRI. DOC,  dan MENYADARI-KEKURANGAN.TXT. Sistem akan menimpa file-file konflik dan mulai memperbaiki program-program yang salah. Awak juga perlu mengosongkan Recycle Bin untuk memastikan program-program yang salah tidak muncul kembali.

Pelanggan : Sudah. Hehe! HATI saya terisi file-file baru. SENYUM.MPG aktif di monitor saya dan menandakan bahwa DAMAI.EXE dan KEPUASAN.COM dicopi ke HATI. Apakah ini wajar?

Linx-Linux : Kadang-kadang. Orang lain mungkin perlu waktu untuk mendownloadnya. Jadi CINTAKASIH telah terinstal dan aktif. Awak harus bisa menanganinya dari sini. Ada satu lagi hal yang penting.


Pelanggan: Apa?

Linx-Linux : CINTA-KASIH adalah freeware. Pastikan untuk memberikannya kepada orang lain yang awak temui. Mereka akan share kepada orangl ain dan seterusnya sampai awak akan menerimanya kembali.

Pelanggan: Pasti. Terima kasih atas bantuannya.

People make mistakes, but the mistakes that people make also make the people.

0 comments:

Post a Comment