Sunday 5 September 2010

Penapisan Mu

Subhanallah,
Tanpa ku sedar sungguh ,sangat la aku leka akan rahmat Mu yang satu ini yg Allah
Penapisan yg telah Engkau telah lakukan ke atas diriku..
Kini,aku berada di jalan ini
Jalan tarbiyah yg amat murni ini ya Allah
Jalan yg mungkin dan yang pastinya tidak semua orang merasainya
Walau pernah aku lemah dan dan kecewa atas jalan ini
Tapi Engkau tetap letakkan aku disini
Sememangnya Engkau telah memilih aku..
Walau aku lari tapi Engkau tetap memilih aku...
Cuma aku….

Suatu ketika dulu…
Di usia 6 tahun,tabika agama
Mengenal huruf ABC,huruf jawi
Angka-angka rumi serta Arab yang agak asing
Tiada siapa dalam keluarga dapat membantu
Only cikgu,but I learn it fast
But I'm lazy
Only few month then never go to that school
But,walau beberapa bulan
Aku sudah fasih membaca rumi,jawi serta mengira

Sekolah rendah,6 tahun disana
Macam macam pengalaman
I'm not a clever girl
But I like matematics so much
And good performance in subject agama
Like sport and martial art
Lumba lari memang favorite
Hmm.. Best nyer teringat memori lama

Then,sekolah menengah
Aku sorang je kot masuk maahad
Taklah ,da lagi tiga empat orang member
But at the end only me yg tinggal
Walaupun mereka takde
I got new frenz
The best frenz in da world
She is ……..
Of course unti now she is my best frenz
Forever and ever huhu
Don't jeolous

After SPM,hmm aku antara yg terawal dapat tawaran
Enam bulan tercampak di kedah
But it not my jodoh kot
I turn to MCIIUM /CENFOS
MCIIUM kenangan tarbiyah bermula
But only at the end of MCIIUM
Formally I started during 1 st year at UIAM
Oh a lot of thing was happened
For me, to reach here…


To be continue….

0 comments:

Post a Comment